Přijatá zpráva - vysvětlení, doplnění, změna dokumentace

Zadávací řízení Výměna oken ulice Topolová III.
Odesílatel Roman Rabiňák
Organizace odesílatele JUPILER s.r.o. [IČO: 03701301]
Příjemce Všichni (včetně veřejnosti)
Datum 13.06.2024 14:08:53
Předmět Re: Žádost o vysvětlení zadávací dokumentace - smlouva o dílo

Dobrý den,

níže zasíláme komentáře k Vašim dotazům:

K bodu 1.9 Smlouvy: S ohledem na dobu dodání předmětu plnění není pravděpodobné, že se toto ujednání uplatní. Neočekáváme, že během dvou, tří měsíců se segment výroby oken vyvine tak, že by existovalo zásadně odlišné technologické řešení nových oken či jejich montáže. - Text ponecháváme v původním znění

K bodu 16.8 Smlouvy: Navržená lhůta dvou dnů je zcela mimo účel tohoto ujednání. V tomto ustanovení se nejedná o reklamace vad, které neovlivňují zásadním způsobem život obyvatele jednotky. Jde o situace havarijní, tedy např. vypadlé okno. Tam je lhůta šesti hodin naprosto vhodná a ospravedlnitelná. - Text ponecháváme v původním znění


Hezký den.

S pozdravem

Roman Rabiňák

Původní zpráva

Datum 05.06.2024 16:28:43
Předmět Žádost o vysvětlení zadávací dokumentace - smlouva o dílo

Vážený zadavateli,

žádáme tímto o vysvětlení zadávací dokumentace týkající se smlouvy o dílo.

Ke smlouvě o dílo máme následující připomínky:

1.9. Objednatel je oprávněn snížit rozsah plnění a nepožadovat dodávku veškerých nebo některých materiálů, technologií či zařízení, pokud v době jejich plánované dodávky již nebudou odpovídat v té době běžným standardům nebo bude objednatel využívat jiných postupů či technologií, a zároveň pokud s ohledem na platné právní předpisy nebude možno původně nabídnuté materiály, technologie či zařízení nahradit bez navýšení ceny Díla za materiály, technologie či zařízení odpovídající aktuálně standardní technologii nebo aktuálně využívaným postupům či technologiím objednatele. Pokud bude takové nahrazení možné a objednatel vyzve zhotovitele k podání nabídky na dodávku nové technologie, je zhotovitel v takovém případě povinen v objednatelem stanovené době nabídnout objednateli náhradní dodávku v té době standardní technologie, a to za cenu běžnou, jež bude prokazatelně doložena a odůvodněna. Objednatel však není povinen takovou nabídku akceptovat. Všechny tyto změny v rozsahu plnění mohou být učiněny pouze způsobem a v souladu se ZZVZ.

Objednatel nemůže mít možnost jednostranně snížit rozsah díla – reálně může vzniknout škoda u již vyrobených oken. Žádáme zadavatele o zrušení tohoto ustanovení.


16.8. V případě, že se bude jednat o vady bránící řádnému užívání Díla nebo jeho části nebo ohrožující provoz Díla nebo jeho části, včetně technologií (dále jen „havarijní vady“), zahájí zhotovitel práce nejpozději do šesti (6) hodin po písemném oznámení havarijní vady, resp. po oznámení havarijní vady způsobem uvedeným v čl. 16.5 této Smlouvy a práce provede v době stanovené dohodou obou smluvních stran, vždy však v co nejkratším termínu, nejpozději v přiměřené době odpovídající charakteru vady.

Lhůta pro zahájení odstraňování havarijních vad 6 hod je nereálná; reálná je lhůta v délce 2 pracovních dnů.

Žádáme o úpravu tohoto ustanovení dle námi uvedeného návrhu.

Děkujeme za zvážení možné úpravy týkající se smlouvy o dílo.